دانشگاه علوم پزشکی ایران
Iran University of Medical Sciences
  • ریاست
  • معاونت آموزشی
  • معاونت پژوهشی
  • معاونت بین الملل
  • معاونت پشتیبانی
  • معاونت دانشجویی و فرهنگی
  • کمیته تحقیقات دانشجویی


معاون پشتیبانی دانشکده
دفتر معاونت پشتیبانی
شرح وظایف معاونت پشتیبانی


مرکز تلفن
تاسیسات
خدمات
انبار
نقلیه

آغاز دور دوم دوره توانمند سازی مدیران بیمارستان های دولتی کشور (خبر در حال تکمیل، بروز رسانی شد 12 اسفند)

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۵/۱۲/۱۱ | 

به گزارش روابط عمومی دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی: در ادامه برنامه توانمندسازی آموزش مدیران بیمارستان ها، دومین محور این برنامه با عنوان مدیریت مالی و حسابداری بیمارستان با حضور مدیران بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی ایران، البرز، قم، سمنان، قزوین و همدان از روز سه شنبه مورخ 10 اسفند سال جاری توسط دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی آغاز شد. مراسم افتتاحیه این دوره در ساعت 8:30 صبح با حضور هیات رییسه دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی و نمایندگان وزارت متبوع برگزار گردید.

این محور از آموزش مدیران بیمارستان ها در محل "هتل قلب" مرکز آموزشی، تحقیقاتی و درمانی قلب و عروق شهید رجایی برگزار گردید. این برنامه با تدریس جناب آقایان دکتر محمد حسین مهرالحسنی، دکتر علی ابوترابی، دکتر جلیل رجب کردی و دکتر نصرت الله ظفری در حال برگزاری می باشد.

مصاحبه اختصاصی روابط عمومی دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی در حاشیه دور دوم دوره توانمند سازی مدیران بیمارستان های دولتی کشور

جناب آقای دکتر ابوترابی، از مدرسین دوره و عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی،  در مصاحبه با روابط عمومی دانشکده از اهداف برگزاری دوره به

    1.     ارتقا دانش مالی مدیران بیمارستان ها و توانمندسازی آنها در حوزه های مالی و اقتصادی

    2.     آشنایی با قوانین و مقررات مالی حاکم در بهداشت و درمان

    3.     آشنایی مدیران با اصول و مبانی اقتصاد سلامت و ارزیابی اقتصادی و الویت بندی منابع

    4.     نلاش در خصوص کاربردی کردن ابزارهای اقتصادی در اولویت بندی منابع

اشاره کرد. همچنین وی در خصوص کاربردی کردن موضوعات مطرح شده در بیمارستان موارد زیر را ذکر کرد.

    1.     تخصیص بهینه منابع با استفاده از اصول اقتصاد سلامت و ارزیابی اقتصادی

    2.     نظارت و کنترل مناسب تر بر منابع

    3.     یکسان سازی و ثبت دقیق رویدادهای مالی در مراکز درمانی

    4.     آگاهی از ظرفیت های مالی قابل استفاده در مراکز و جهت دهی مناسب آنها

 دکتر ابوترابی در خصوص نتایج این دوره در مورد افزایش رضایتمندی در بیمارستان به

    1.     پاسخدهی مناسب به نیازهای بیماران و ذینفعان

    2.     جلوگیری از شکایت های مالی و حقوقی بیمارستان

    3.     روان سازی فرآیند پیش بینی بودجه و فرآیندهای مالی و حسابداری

    4.     چگونگی از هدر رفت منابع محدود سلامت

اشاره کرد.

خبر در حال تکمیل است




کد امنیتی را در کادر بنویسید    
دفعات مشاهده: 243 بار   |   دفعات چاپ: 43 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر