دانشگاه علوم پزشکی ایران
Iran University of Medical Sciences
  • ریاست
  • معاونت آموزشی
  • معاونت پژوهشی
  • معاونت بین الملل
  • معاونت پشتیبانی
  • معاونت دانشجویی و فرهنگی
  • کمیته تحقیقات دانشجویی


فرم ها
راهنما ها
فرآیندها
آیین نامه ها


ارتباط با معاونت

معرفی کتابخانه و کتابدار

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۷/۸ | 

دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی

تاریخچه

کتابخانه دانشکده مدیریت در سال ۱۳۵۶  با تعداد ۲۵۰۰ جلد کتاب و برای یک رشته تاسیس شد و در حال حاضر دارای حدود ۲۵۰۰۰ جلد کتاب فارسی و لاتین و تعداد ۹۸۸عنوان پایان نامه و تعداد۴ عنوان مجله فارسی و۱۲ عنوان مجله لاتین و دسترسی بر بانکهای اطلاعاتی از طریق سایت کتابخانه دانشگاه علوم پزشکی ایران امکانپذیر شده است و در این دانشکده امکان تحصیل در رشته های کتابداری و اطلاع رسانی ـ مدارک پزشکی ـ مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی ـ فناوری اطلاعات سلامت ـ اقتصاد بهداشت ـ انفورماتیک پزشکی ـ مدیریت اطلاعات بهداشتی ـ سیاستگذاری سلامت ـ سلامت در بلایا و فوریتها در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد ، دکتری وجود دارد همچنین منابع مورد  نیاز این رشته ها در کتابخانه موجود است.

سیستم رده بندی کتابخانه LC  است و از  نرم افزار جامع پارس آذرخش تحت وب جهت سازماندهی به منابع کتابخانه استفاده می شود.

 اهداف و رسالت ها
  • کمک به برنامه درسی پژوهشی دانشگاه
  • کمک به تحقیق و پژوهش
  • کمک به برنامه‌ریزی‌های آموزشی دانشگاه
  • گردآوری متون مورد نیاز اعم از کتب چاپی فارسی و غیر فارسی، نشریات ادواری واسناد و مدارک، پایان نامه‌ها
  • پشتیبانی از اهداف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی از طریق تامین نیازهای اطلاعاتی اساتید، دانشجویان و سایر کاربران
  • بکارگیری شیوه های نوین کتابداری و اطلاع رسانی و تکنولوژی های پیشرفته اطلاعاتی در جهت استفاده بهینه از نیروی انسانی، منابع و امکانات به منظور اشاعه سریعتر اطلاعات، افزایش دسترسی به آن و عرضه فعالانه خدمات.
  • گردآوری مجموعه ای غنی از منابع اطلاعاتی علمی- تخصصی و مرجع درزمینه­ های فعالیت دانشگاه و ارتقای سطح کمی و کیفی آن در جهت پاسخگویی هر چه بیشتر به نیاز مراجعان.
  • گردآوری و سازماندهی مجموعه­ ای از کتب، نشریات ادواری، دیسک­های کامپیوتری، پایان نامه­ ها و سایر مواد مورد نیاز برنامه­ های آموزشی.
  • گردآوری و سازماندهی مجموعه ای از منابع مرجع و کتابشناسی عمومی و تخصصی.
  • سازماندهی موثر مجموعه به منظور افزایش میزان دسترسی به آن.
  • رایانه ­ای کردن خدمات کتابخانه ­­ای .
  • گردآوری و تجزیه و تحلیل آمار فعالیت­­های کتابخانه و گزارش آن به مقام مافوق.
  • فراهم آوردن امکانات و تسهیلات فیزیکی کافی و مناسب برای استفاده از منابع در داخل کتابخانه.
  • تهیه گزارش به منظور آگاه کردن اساتید و دانشجویان از منابع و خدمات کتابخانه.
  • شناخت نیازهای اطلاعاتی جامعه کتابخانه با توجه به برنامه‌ها و رشته‌های آموزشی دانشگاه.
  • انجام آموزش و راهنمایی­‌های لازم جهت جستجوی اطلاعات و بهره‌گیری هر چه بهتر از منابع .
  • ارائه خدمات اطلاع‌رسانی مرجع و رایانه‌­ای به کلیه مراجعان اعم از اساتید، دانشجویان، کارکنان و سایر مراجعان.
  • برقراری ارتباط با سایر مراکز اطلاع‌رسانی به جهت رفع کمبود منابع
بخش مدیریت
  • جمع آوری فهرست منابع مورد نیاز کاربران از بخش خدمات فنی، بخش مرجع و میز امانت، اعضاء هیئت علمی دانشکده، دانشجویان دانشکده و ارسال به کمیته انتخاب کتاب جهت تایید به منظور تهیه آنها
  • پیگیری تهیه و تامین بودجه مورد نظر به منظور خرید منابع تائید شده
  • رفتن به نمایشگاه و خرید منابع مورد نظر و یا سفارش به ناشران مورد نظر
  • نیازسنجی و نظرسنجی از مراجعه‌کنندگان کتابخانه و بررسی نیازهای علمی و جدید آنها
  • شرکت در دوره ها و سمینارهای تخصصی جهت ارتقاء دانش تخصصی خود و کارکنان
  • پاسخگویی به مراجعان و رفع نیاز آنها
  • بکارگیری شیوه‌های نوین کتابداری و اطلاع رسانی و فناوری‌های پیشرفته اطلاعاتی
  • انعکاس کمبودها و نیازهای کتابخانه به مدیریت جهت مرتفع ساختن نسبی آنان با توجه به شرایط بودجه دانشکده
  • نظارت بر قوانین و مقررات کتابخانه
  • نظارت بر امور مخزن کتاب همانند سیاهه برداری – قفسه خوانی و ….
  • نظارت بر تجهیزات و امکانات کتابخانه و رفع مشکلات آنها
بخش خدمات فنی
  • جمع آوری فهرست منابع مورد نیاز کاربران
  • اقدام به خرید فهرست منابع پس از تائید اعضاء کمیته انتخاب کتاب و منابع و تامین بودجه لازم
  • رفتن به نمایشگاه و انتشارات مورد نظر جهت خرید منابع
  • ثبت و فهرست نویسی و ورود اطلاعات کتابها و پایان نامه‌ها و مجلات چاپی
  • آماده‌سازی و گزارش‌گیری از منابع (کتاب ، پایان‌نامه، مجلات ) و ارسال گزارش جهت اطلاع رسانی به اعضاء هیئت علمی و دانشجویان
  • شرکت در کلاس‌های آموزشی به منظور ارتقاء سطح علمی
بخش مرجع و میز امانت
  • پاسخگویی به پرسش‌های تخصصی مراجعه کنندگان در میز امانت و راهنمایی آنها در جهت جستجوی سریع و دقیق منابع
  • ارائه خدمات به مراجعان از طریق بانک‌های اطلاعاتی پیوسته و ناپیوسته
  • ورود اطلاعات اعضاء جدید و تسویه حساب دانشجویان فارغ التحصیل در سیستم رایانه‌ای کتابخانه
  • ارائه خدمات امانت، عودت و تمدید و …. به مراجعان از طریق سیستم رایانه‌ای کتابخانه .
  • به عنوان عضو کمیته انتخاب کتاب، جمع آوری لیست کتاب‌های درخواستی و مورد نیاز دانشجویان
  • آموزش مسائل مربوط به بخش و میز امانت به دانشجویان کارورزی رشته کتابداری.
  • بررسی تجهیزات کتابخانه و در صورت خرابی اعلام آن به مسئول مربوطه.
  • کمک به سایر قسمت‌های کتابخانه براساس نیاز.
بخش نشریات و پایان نامه ها
  • پاسخگویی به دانشجویان و مراجعه‌کنندگان در بخش پایان‌نامه و نشریات و راهنمایی آنها جهت دسترسی به منابع مورد نیازشان.
  • امانت و عودت پایان‌نامه و نشریات فقط در داخل سالن کتابخانه
  • گرفتن کپی از بخش‌های تعیین شده پایان‌نامه ها و مقالات نشریات
  • دریافت اطلاعات دانشجویان متقاضی VPN جهت نام‌گذاری با دانشگاه و انجام مراحل بعدی.
  • بررسی تجهیزات کتابخانه و در صورت خرابی و اعلام نمودن به مسئول مربوطه.
  • کمک به سایر قسمت‌های کتابخانه براساس نیاز.
قوانین و دستورالعمل‌ها

-در این کتابخانه استفاده از پایان‌نامه و نشریات فقط در سالن مطالعه امکان‌پذیر است و کپی از بخش فهرست مندرجات و  چکیده پایان‌نامه ها، و مقالات نشریات در صورت درخواست مراجعه‌کننده تحویل داده می‌شود.

-کتابهای مرجع فقط در سالن مطالعه قابل استفاده هستند و امانت داده نمی‌شوند.

-خرید کتابهای فارسی و انگلیسی درخواستی حتما” پس از تائید کمیته انتخاب کتاب خواهد بود.

-انتخاب مجلات انگلیسی جهت افست ازطریق مدیران محترم گروه‌ها انجام می‌گردد.

تجهیزات :

سیستم کامپیوتر کارکنان : ۵ سیستم

سیستم کامپیوتر سایت کتابخانه :۱۴ سیستم

سیستم کامپیوتر مربوط به جستجو در نرم افزار کتابخانه :  ۲ سیستم

صندلی مخصوص کامپیوتر برای مراجعه کنندگان : ۱۶  عدد

صندلی مخصوص کامپیوتر برای کارکنان: ۵ عدد

میز کامپیوتر برای مراجعه کنندگان: ۱۶ عدد

میز کامپیوتر برای کارکنان : ۴  میز و میز امانت

ساعت کاری:

روزهای شنبه تا چهارشنبه (بجز ایام تعطیل رسمی)، از ساعت ۷ الی ۱۷

کارشناسان کتابخانه

 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۳/۱ | 
مسئول کتابخانه: سرکار خانم گیتی فوقانی
 داخلی: ۲۲۰
     AWT IMAGE
 مسئول بخش مرجع: سرکار خانم مهوش نقاش

داخلی: ۲۱۸

AWT IMAGE

 
 کارشناس بخش مرجع: سرکار خانم شیوا مالگرد

داخلی: ۲۱۸

 
مسئول بخش پایان نامه ها: سرکار خانم کتایون ره آورد
    داخلی: ۲۱۹
   
اطلاعات تماس:

تلفن : ۰۲۱۸۸۷۹۴۳۰۲

آدرس: خیابان ولیعصر- روبروی ظفر- خیابان شهید رشید یاسمی- روبروی بیمارستان خاتم الانبیاء- جنب بیمارستان شهید مطهری- دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی


دفعات مشاهده: 66 بار   |   دفعات چاپ: 5 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر