• 1403/07/09 - 08:33
  • - تعداد بازدید: 116
  • - تعداد بازدید کنندگان: 108
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

جلسه دفاع پایان نامه خانم فاطمه جودری برگزار شد

جلسه دفاع پایان نامه خانم فاطمه جودری دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، هفتم مهر ماه در دانشکده برگزار شد.

338626.mp3 جلسه دفاع پایان نامه خانم فاطمه جودری برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران؛ جلسه دفاع پایان نامه خانم فاطمه جودری دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، هفتم مهر ماه در سالن کنفرانس شهید جامه بزرگی برگزار شد.

استاد راهنمای پایان نامه خانم فاطمه جودری دکتر سید احمد احمدی، استاد مشاور دکتر عسگر آقایی، استاد داور دکتر نیوشا شهیدی بودند.


چکیده پایان نامه خانم جودری

بررسی عوامل موثر بر بهره وری تکنسین های اورژانس استان تهران

مقدمه: در نظام سلامت، به ویژه در اورژانس پیش بیمارستانی، بهرهوری نیروی انسانی از اهمیت ویژهای برخوردار است. اورژانس پیش بیمارستانی به عنوان اولین نقطه ارائه خدمات درمانی در مواقع اضطراری، نقش حیاتی در نجات جان بیماران و کاهش آسیب‌های ناشی از حوادث و بیماری‌های حاد دارد. با توجه به افزایش نیاز به خدمات اورژانسی و کمبود نیروی انسانی در این بخش، بهبود بهره وری تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر کیفیت خدمات ارائه شده و رضایت بیماران داشته باشد، از این رو این پژوهش با هدف بررسی عوامل موثر بر بهره وری تکنسین‌های اورژانس استان تهران انجام شده است.

روش پژوهش: جامعه آماری این مطالعه توصیفی-تحلیلی شامل کلیه تکنسین‌های فوریتهای پزشکی اورژانس استان تهران بوده است. برای جمع آوری داده‌ها از پرسشنامه ساخت یافته استفاده گردید، این پرسشنامه به وسیله مرور متون و دریافت نظر 5 نفر از خبرگان این حیطه نهایی و روایی و پایایی آن با استفاده از روش‌های علمی، مورد تأیید قرار گرفت و به صورت تصادفی میان 344 نفر از تکنسین‌ها توزیع گردید. جهت تعیین حجم نمونه از روش نمونه گیری کوکران استفاده شده است و اطلاعات به صورت الکترونیکی و فیزیکی جمع آوری گردید. پرسشنامه‌ها شامل سوالاتی در زمینه عوامل مدیریتی، جمعیت شناختی، اجتماعی-روانی، فردی، فرهنگی، محیطی، اقتصادی، آموزشی و تجهیزات و ملزومات بوده‌اند. داده‌های جمع آوری شده با استفاده از نرم افزارهای SPSS نسخه 26 و Minitab تحلیل شدند.

یافته‌ها: نتایج تجزیه و تحلیل داده‌ها نشان داد که عوامل مختلفی بر بهره وری تکنسین‌های اورژانس تأثیرگذار هستند. در نمونه 344 نفری، عوامل اقتصادی با میانگین 4.57 دارای بیشترین تاثیر بودند و در رتبه اول قرار گرفتند. عوامل فردی با میانگین 4.47 در رتبه دوم و ویژگی‌های شخصیتی با میانگین 4.46 در رتبه سوم قرار گرفتند. عوامل اجتماعی-روانی با میانگین 4.43 در رتبه چهارم و عوامل محیطی با میانگین 4،42 در رتبه پنجم قرار گرفتند.

نتیجه گیری: نتایج حاصل از این مطالعه نشان داد که به ترتیب عوامل اقتصادی، عوامل فردی، ویژگی‌های شخصیتی، عوامل اجتماعی روانی، عوامل محیطی (موقعیتی)، عوامل مدیریتی، تجهیزات، آموزش، عوامل فرهنگی و ویژگیهای جمعیت شناختی بر بهره وری تکنسین‌های اورژانس استان تهران مؤثر می‌باشند. همچنین از میان متغیرهای فرعی به ترتیب مناسب بودن سطح حقوق و دستمزد، تعداد مأموریت در روز و برخورداری از امکانات و تسهیلات رفاهی، بیشترین تأثیر را بر بهره وری تکنسین‌های اورژانس استان تهران داشته است و عامل جنسیت و مذهب و قومیت هیچ ارتباطی با بهره وری تکنسین‌های اورژانس استان تهران نداشته است.

کلید واژه‌ها: اورژانس پیش بیمارستانی، بهره وری نیروی انسانی، نیروی انسانی، تکنسینهای اورژانس پیش بیمارستانی

  • گروه اخبار : دفاع
  • کد خبر : 338626
:
حامد خدیوی وانقی
خبرنگار

حامد خدیوی وانقی

تصاویر

نظرات

0 کامنت برای این مطلب وجود دارد

کامنت

Template settings