دفتر توسعه آموزش دانشکده برگزار کرد
نگاهی نو به ارزیابی آموزشی
کارگاه «روشهای نوین ارزیابی دانشجو» برگزار شد.
این کارگاه به همت کمیته توانمندسازی دفتر توسعه آموزش دانشکده و با همکاری دفتر توسعه آموزش دانشکده پزشکی طراحی و اجرا شد تا بستری فراهم آورد برای بازاندیشی در شیوههای ارزیابی و آشنایی با رویکردهای نوین در سنجش عملکرد آموزشی دانشجویان.
در آغاز نشست، دکتر درگاهی، مدرس کارگاه، با طرح پرسشی از شرکتکنندگان خواست تا میزان آشنایی خود با روشهای مختلف تدریس و ارزیابی را بیان کنند. این تعامل اولیه، زمینهساز گفتوگویی پویا و مشارکتی شد که در ادامه با معرفی انواع روشهای ارزیابی، کاربردهای هر یک و بررسی نقاط قوت و ضعف آنها ادامه یافت. از ارزیابیهای مبتنی بر عملکرد گرفته تا آزمونهای ساختاریافته و روشهای نوین سنجش مهارتهای بالینی، هر یک از شیوهها با مثالهای کاربردی و تحلیلهای تخصصی توسط مدرس کارگاه تشریح شد.
در بخش پایانی، فضای پرسش و پاسخ فرصتی فراهم آورد تا شرکتکنندگان دغدغهها و سوالات خود را مطرح کنند و پاسخهایی دقیق و علمی دریافت نمایند. این تعامل دوسویه، به غنای علمی جلسه افزود و نشان از اهمیت روزافزون بازنگری در شیوههای ارزیابی آموزشی داشت.
حضور معاون آموزشی، مدیر دفتر دفتر توسعه آموزش، مسئول کمیته توانمندسازی و جمعی از اعضای هیئت علمی در این کارگاه، نشاندهنده توجه جدی دانشکده به بهبود فرآیندهای آموزشی و ارتقای سطح یادگیری دانشجویان است.
کامنت